30. november 2011 - København | Danmark

SB-910: Lysets mester

København, Danmark, 30. november 2011 Nikon Europe lancerer i dag et splinternyt flagskib i-TTL (intelligent TTL) Speedlight - Nikon SB-910 – der erstatter det højt ansete SB-900.

Hurtig, alsidig og kraftig, med nydesignede menuer og betjeninger, tilbyder SB-910 rige muligheder for flashfotografering styret på kameraet eller trådløst. Et kraftigt værktøj til professionelle, der kræver belysning i atelierkvalitet, som kombinerer forbedret betjening med et udvidet zoomområde 17-200mm og tre belysningsmønstre for en total kontrol over flashdækningen.

10/11/2011 - Amsterdam | Holland

Fem af Nikons produkter modtager priser ved ”iF design award 2012”

Amsterdam, Holland, 10. november 2011 Nikon annoncerede i dag en række betydningsfulde præstationer ved prisuddelingen iF Design Awards for deres digitalkameraer og for deres digitale mikroskopsystem. Tre digitalkameraer, COOLPIX P300, COOLPIX AW100 og D5100 samt det digitale mikrosystem Shuttle Pix Digital Microscope System vandt ”iF design award 2012: iF product design award”. COOLPIX S100 vandt ”iF design award 2012: iF communication design award”. iF design-anerkendelserne er de globalt anerkendte priser, som siden 1953 har været sponseret af International Forum Design GmbH, Hannover Tyskland.

20/10/2011 - Amsterdam | Holland

Nikon 1 J1- og V1-kameraer kan købes fra den 20. oktober

Amsterdam, Holland, 20. oktober 2011: Nikon annoncerer, at virksomhedens nye digitale kamerasystem, Nikon 1, vil kunne købes i hele Europa fra i dag, den 20. oktober. De avancerede Nikon 1 V1 og Nikon 1 J1 med udskiftelige objektiver introducerer fantastiske fotograferingsfunktioner, såsom præ-post-optageteknologi, der starter før dig - og muliggør banebrydende nye optagelsesfunktioner, der betyder, at du aldrig mere vil gå glip af et øjeblik. Motiver i bevægelse som eksempelvis børn optages nemt, og fotos bliver "levende" billeder.

20/10/2011 - Amsterdam | Holland

Nikon lancerer et gratis my Picturetown Pad-program til iPads og iPhones. Understøtter afspilning af den unikke funktion Snapshot med video fra de revolutionerende Nikon 1-kameraer

Amsterdam, Holland, 20. oktober 2011 Nikon annoncerer, at fra i dag er firmaets my Picturetown Pad-program til iPads og iPhones tilgængeligt for gratis download fra Apples App Store. my Picturetown Pad app'en giver brugeren mulighed for at bruge my Picturetown, Nikons online billeddelings- og opbevaringsservice, med deres iPads og iPhones, samtidig med at den understøtter afspilning af Snapshot med video. Snapshot med video er den unikke nye funktion, der gør billeder levende på Nikons nye, avancerede kamera med udskifteligt objektiv, Nikon 1.

my Picturetown Pad understøtter også Bogvisning og en Kortvisning, der optages af kameraer udstyret med en GPS-funktion. Og desuden kan brugere nyde at bruge my Picturetown med deres iPads og iPhones med større lethed, og det er nemmere at dele gennem samarbejde med Facebook og Twitter.